torek - nedelja: od 10. do 18. ure,
ponedeljki, 1. 1., 1. 11., 25. 12.: zaprto
Vstopnina: šolarji, študentje 1,5 €, vodstva po Ljubljani 3,3 €.
Prost vstop: prva nedelja v mesecu, predšolski otroci, invalidi, brezposelni, spremljevalci.
Cena delavnic: od 2 € do 3,5 €.
Cena učnih ur: 2 €.
Pot na Fužine 2,
1000 Ljubljana
T: 01 548 42 70
T: 01 540 03 44
mao@mao.si
spletni naslov:
www.mao.si
pedagoški programi:
www.mao.si/Za-sole-in-vrtce.aspx
www.mao.si/Vodeni-ogledi.aspx
Natalija Lapajne,
Elizabeta Petruša Štrukelj,
izbrazevanje@mao.si
Urbana oprema ali ulično pohištvo
Vsako mesto ima svojo ulično opremo, ki je opazna v trenutku, ko jo potrebujemo. Urbana oprema je ogledalo dogajanju v prostoru in vpliva na naš vsakdan, na naše čute, okus in življenje samo ter se s časom spreminja. Pridite in skupaj bomo razvozlali: katera oprema v mestu obvešča, usmerja in katera je namenjena igri, (nočnim) sprehajalcem, katera nudi zavetje… Skupaj pa bomo izdelali tudi mini ulično pohištvo.
| V 5+, OŠ/ 1, 2, 3 |
Iskrini telefoni iz naše zbirke bodo povod za pogovor o pomenu telefona nekoč in o tem, kaj predstavlja danes. Kako so ljudje komunicirali na daljavo pred samim izumom? Kakšen je bonton telefoniranja? Skozi igro se bomo naučili pomembne telefonske številke. Nato si bomo izdelali svoj telefon in govorilnico, kajti Saša Mächtig je oblikoval številne telefonske dušilnike in govorilnice, ki jih lahko še vedno zasledimo po slovenskih mestih.
| V5+, OŠ/ 1 |
Skozi besedo in podobo bomo razmišljali o varovanju okolja in odkrivali vlogo arhitekta in oblikovalca pri skrbi za mesto, ohranjanju okolja in iskanju vrednot v mestu. Spoznali bomo ulično pohištvo oblikovalca Saše Mächtiga. Njegovi smetnjaki t. i. žabe, z igrivimi podobami iz živalskega sveta in verzi pesnika Milana Jesiha, bodo navdih za naše ustvarjanje. Izdelali bomo mini koše za smeti, ki jih bomo lahko uporabili tako doma kot v šoli.
| OŠ/ 1, 2, 3 |Imenitne prostorske risbe arhitektov bodo izhodišče našega raziskovanja: kako narisati globino in kako ujeti pogled v prostoru. Ustvarili bomo svojo ulico in spoznavali, kako ljudje vidimo prostor in kaj so prostorski ključi. Hiše, ki so blizu nas so velike in tiste, ki stojijo daleč stran, so videti majhne. Tople barve se navidezno približujejo, hladne oddaljujejo. Ali so res svetli predmeti videti bližje kot temni?
| V5+, OŠ/ 1, 2, 3, SŠ |Kaj so konstrukcije v naravi in kakšnih konstrukcij se loteva človek? Stopili bomo v svet fizike in sil težnosti. Razmišljali bomo o osrednji ideji stavbe in konstrukciji, ki je lahko nevidna ali vidna. Ugotavljali bomo, kaj so nosilni in kaj nošeni elementi. Gradili, sestavljali in razstavljali bomo mostove, kupole, stolpe in stolpnice.
| V5+, OŠ/ 1, 2, 3, SŠ |Bi se dalo arhitekturo zaigrati? Seveda, saj ima arhitektura, prav tako kot glasba različne ritme. Okenske odprtine, stebrički, ograje, zidovi, talne oznake, vsi tvorijo ritme. Znane arhitekture bomo prenesli v glasbo in obratno, svojo glasbo v arhitekturo.
| V4+, OŠ/1, 2, 3 |Fasada hišo varuje pred zunanjimi vplivi, omogoča zračenje, nudi toploto in senčenje. Okna, vrata, balkoni so del fasadnega plašča. Raziskovali bomo fasade različnih stavb, materiale, barve in oblike. Z igro svetlobe in senc bomo s papirno plastiko pričarali čarobni plašč za svojo hišo.
| OŠ/ 2, 3 |Funkcionalistična usmerjenost ljubljanske arhitekture po drugi svetovni vojni, razvoj slovenskega glavnega mesta in glavni predstavniki slovenske arhitekture.
| OŠ/3, SŠ |Legendarni kiosk - prostorska sestavljenka
Kako iz skice in načrta nastane 3D maketa? Kako se arhitektura in oblikovanje prepletata? Kaj pomeni modularnost? Spoznavali bomo znameniti kiosk K67, ki ga je v svojo zbirko sprejel tudi muzej MoMA v New Yorku. Vabljeni na barvito igro dodajanja, odvzemanja, spreminjanja, nadgrajevanja.
| OŠ/ 2, 3, SŠ |
Vsaka stavba ima svoj prostor, prilagojena je okolju in se spreminja skozi čas. Mestni arhitekti in urbanisti so si v različnih obdobjih prizadevali oblikovati prebivalcem prijazno mesto. Udeleženci izdelajo načrt in maketo mesta ter spoznavajo osnove urbanizma. Kakšno je tvoje mesto?
| OŠ/ 1, 2, 3, SŠ |Moje Telo – Moja Arhitektura Kdo so arhitekti in kaj je arhitektura. Spoznavamo različne arhitekturne člene in jih skozi gib opredmetimo. Vstopamo v svet pravljic in govorimo o materialih in oblikah, o konstrukcijah, merilu, barvah, svetlobi in sencah.
| V 4+, OŠ/ 1, 2, 3 |
Vodeni sprehod po središču Ljubljane omogoči vpogled v delo Jožeta Plečnika, enega najpomembnejših slovenskih arhitektov 20. stoletja. Dopolnjeno z delovnimi listi in didaktičnimi pripomočki.
| OŠ /1, 2, 3, SŠ |Udeleženci sprehoda se seznanijo z razvojem dogodkov ob prelomu stoletja in takratno arhitekturo v secesijskem slogu s poudarkom na stavbni ornamentiki. Dopolnjeno z delovnimi listi in didaktičnimi pripomočki.
| OŠ/1, 2, 3, SŠ |z leseno ladjico se bomo popeljali po reki Ljubljanici in si s pogosto spregledane rečne perspektive ogledali mojstrovine največjega slovenskega arhitekta Jožeta Plečnika kot tudi prenovo nabrežij za katero so arhitekti in mesto prejeli mednarodno nagrado za urbani javni prostor.
| OŠ/3, SŠ |Spoznavamo neuresničeni projekt arhitekta J. Plečnika – gradnjo mavzoleja Francetu Prešernu v Vrbi na Gorenjskem. Njegov model mavzoleja bo izhodišče za modeliranje replike v kartonu. V uvodu se bomo podali na zgodovinski sprehod skozi razvoj krožnega templja.
| OŠ, SŠ |Udeleženci spoznajo zgodovino gradu Fužine, razliko med srednjeveškim in renesančnim gradom ter izdelajo maketo gradu.
| V/3+, OŠ, SŠ |Most prečka reko, povezuje dva bregova in ima več pomenov. Že od nekdaj predstavlja pomembno mestno prizorišče, javni prostor ali tržni prostor. Most je lahko na eni strani samo inženirska zgradba (pomen konstrukcije, materialov), lahko je čista arhitektura. Ogledali si bomo načrte in makete, nato pa izdelali maketo mostu. Delavnico prilagodimo tudi vrtcem - Ali je kaj trden most?
| V5+, OŠ/ 1, 2, 3, SŠ |Ko zapremo oči, oživijo številni zvoki okrog nas. Naše prizorišče bo oder in tloris hiše, z igro posnetkov in lastne igre glasov pa bomo odkrivali arhitekturne elemente in opremo naših sob. Na zabavni način se bomo učili branja arhitekturnega načrta in z igro domišljije gradili svoj dom.
| OŠ, SŠ |Od nekdaj ima papir svojo vlogo ob luči in svetlobi, ki ji ugaja njegova zastrta prosojnost. Oblike, ki z njimi zastiramo neposredno bližino žarnic, so lahko zelo različne. Ustvarili bomo senčnike za luči in lampijone. Domišljija dobrodošla, debata o okusih dovoljena.
| V5+, OŠ, SŠ |Seznanimo se z zgodovinskim razvojem plakata pri nas ter njegovo vlogo v družbi (plakat kot propagandni, prireditveni, ali politični medij). Na delavnici pripravimo osnutek za plakat (raziskujemo kompozicijo, pomen tipografije, barvnih ploskev...).
| OŠ, SŠ |Po dogovoru lahko pripravimo pedagoške dejavnosti za ves dan (povezujemo arhitekturne sprehode, vodstva po razstavi in ustvarjalne delavnice).
| OŠ, SŠ |Šola arhitekture za otroke je odkrivanje arhitekture v vsej njeni raznolikosti. Otroci začutijo arhitekturo skozi materiale, oblike, vonj, svetlobo in barvo. Spoznajo pomen stavbne dediščine in dialog arhitekture z naravo. S praktičnim delom razvijamo domišljijo, ustvarjalnost in samostojnost. Pouk poteka enkrat tedensko v popoldanskih urah. Začne se oktobra in traja do junija. Primerno za otroke od 6 do 11 let. Trajanje: 45 min, 1 x tedensko
| OŠ/ 1 || V | vrtec
| V/3+ | primerno za otroke od treh let naprej
| OŠ/ 1, 2, 3 | primerno za vsa osnovnošolska triletja
| OŠ/ 6.-7. razred | primerno za šesti in sedmi razred (vseh programov se ne da razdelati točno po triletjih)
| SŠ | srednje šole